KLACHTENREGELING
Bij Visage Clinic streven wij naar de hoogste kwaliteit van zorg. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over een behandeling of onze service. Wij nemen klachten serieus en zien deze als een kans om onze zorg te verbeteren. Hieronder leest u wat u kunt doen als u een klacht heeft.
1. Probeer het eerst samen op te lossen
Wij raden aan om uw klacht in eerste instantie rechtstreeks bij ons in te dienen. Stuur uw klacht naar info@visageclinic.nl. Ons team zal uw klacht zorgvuldig bekijken en samen met u naar een oplossing zoeken. Komt u er met ons niet uit, dan kunnen wij u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris via DOKh.
2. Klachtenopvang door DOKh
Visage Clinic is aangesloten bij DOKh, een onafhankelijke organisatie die ondersteuning biedt bij klachtenafhandeling. U kunt zelf contact opnemen met DOKh via:
• E-mail: klachtenengeschillen@dokh.nl
• Telefoon: 072-520 83 25 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 15.00 uur)
• Website: www.dokh.nl
De klachtenfunctionaris van DOKh:
• Is onafhankelijk en behandelt uw klacht zorgvuldig.
• Neemt binnen 1 week na ontvangst van uw klacht contact met u op.
• Bemiddelt tussen u en Visage Clinic als u daarvoor openstaat.
3. Klachtbemiddeling
Veel klachten kunnen in een bemiddelingsgesprek worden opgelost. Tijdens de bemiddeling krijgt u de gelegenheid om uw ervaring toe te lichten, net als de betrokken arts. Het doel van deze gesprekken is begrip creëren en, indien mogelijk, de relatie herstellen.
4. Oordeel van de arts
Om het klachttraject af te ronden, is de arts verplicht om binnen 6 weken na ontvangst van de klacht een schriftelijk oordeel te geven. Hierin wordt aangegeven:
• Wat de arts vindt van de klacht.
• Welke maatregelen worden genomen naar aanleiding van de klacht.
De termijn kan maximaal met 4 weken worden verlengd, mits u hierover tijdig wordt geïnformeerd.
5. Geschilleninstantie
Als u niet tevreden bent met de uitkomst van de klachtbemiddeling, kunt u een geschil indienen bij de Geschilleninstantie van DOKh. Dit traject heeft een bindend karakter:
• De geschilleninstantie onderzoekt het geschil en doet een bindende uitspraak.
• Een schadevergoeding van maximaal € 25.000 kan worden toegekend.
Door een geschil in te dienen, gaat u akkoord met de bindende uitspraak van de instantie en doet u afstand van het recht om de zaak bij de rechter voor te leggen.
6. Kosten en privacy
• De ondersteuning van de klachtenfunctionaris en klachtbemiddeling is voor u kosteloos.
• Alle betrokkenen in het traject hanteren een strikte geheimhoudingsplicht en behandelen uw klacht met respect voor uw privacy.
________________________________________
Contactgegevens DOKh
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
Tel: 072-520 83 25
E-mail: klachtenengeschillen@dokh.nl
Website: www.dokh.nl
Visage Clinic
Copyright © 2025 Visage Clinic - All Rights Reserved.
Wij gebruiken cookies om het websiteverkeer te analyseren en uw website-ervaring te optimaliseren. Door akkoord te gaan met ons gebruik van cookies, worden uw gegevens samengevoegd met alle andere gebruikersgegevens.